Postawa prawna: Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2023 r. poz. 344 ze zm.)

Wymagane dokumenty: Wniosek z następującymi załącznikami:

  • - aktualny odpis z KRS-u
  • - dokumenty potwierdzające następstwo prawne (umowa sprzedaży, postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku lub akt poświadczenia dziedziczenia)w przypadku niezgodności stanu faktycznego z zapisami księgi wieczystej dla nieruchomości objętej niniejszym wnioskiem
  • -kopia umowy/decyzji o oddanie nieruchomości w użytkowanie wieczyste (jeśli wnioskodawca posiada)
  • -zezwolenie właściwego ministra na nabycie nieruchomości (dotyczy cudzoziemców)
  • -oświadczenie wnioskodawcy o otrzymanej pomocy de minimis (jeśli dotyczy)
  • -formuklarz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (jeśli dotyczy)

Opłata: brak

Termin załatwienia sprawy: Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami nie przewiduje terminu wiążącego dla rozpatrzenia wniosku i jego ostatecznego załatwienia.

Tryb odwoławczy: W przedmiotowych postępowaniach nie przysługuje odwołanie ani zażalenie w trybie ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

Miejsce składania wniosku: Urząd Miasta i Gminy w Kłodawie, ul. Dąbska 17, 62-650 Kłodawa (pokój nr 7)